31 grudnia 2016

Jesteś świadomy własnych możliwości?



Najlepszym przygotowaniem do przyszłości jest jej kształtowanie. Czyżbyś nie wierzył, że to potrafisz? W takim razie jesteś jak większość ludzi, którzy nie są świadomi własnych możliwości, jakie będą mieli w następnych dziesięciu latach. Świadomość, że można kształtować przyszłość, ma swój początek w przeszłości. Wyrasta ona z wiedzy, ze w przeszłości wiele udało się zmienić na lepsze. Nie dostrzegamy tych małych stopniowych zmian, którym podlegamy. Często posuwamy się centymetrowymi krokami i nie zauważamy tego.

Zadaj sobie pytania:
Na jakim etapie rozwoju byłem przed dziesięciu laty?
Jaki byłem jako człowiek, jako osobowość, jako fachowiec, jako partner.
Jakie były moje doświadczenia, moje cele, mój know-how?
Jakie były moje umiejętności obcowania z ludźmi?
Jaka była moja sytuacja finansowa?
Zanotuj swoje uwagi.

Im gruntowniej się nad tym zastanowisz, tym lepiej zdasz sobie sprawę z tego, że to ty byłeś za to wszystko odpowiedzialny. Możesz czerpać z tego pewność siebie. Jeżeli byłeś w stanie w ciągu ostatnich dziesięciu lat tyle zmienić, to ile możesz zrobić w następnych latach? Czy przed dziesięciu laty myślałeś, że będziesz taki, jaki jesteś dzisiaj?
Zastanów się, jakie decyzje w przeszłości sprawiły, że jesteś tym, kim jesteś.

To ty podjąłeś te decyzje. Ty zadecydowałeś o charakterze swoich potrzeb. Ty miałeś nad tym władzę. I możesz ją znowu mieć. Na początek zmień planowany okres z dziesięciu na siedem lat.
Co chcesz mieć?
Jak ma wyglądać twoja praca?
Dobrze się nad tym zastanów.

Czy wizja ta stanie się rzeczywistością?
Pewność, że możesz w to wierzyć, czerpiesz z przeszłości. Pozwól odżyć swoim pozytywnym przeżyciom w ten sposób, że je spiszesz. Dzięki temu lepiej je sobie uświadomisz i wzmocnisz swoją wiarę w siebie.

Bodo Schafer













Brak komentarzy: