30 lipca 2016

Daj sobie prawo do popełniania bledów!


Jak bardzo tkwisz w swoich ograniczeniach?
Jak bardzo jesteś uzależniony od opinii innych?
Jak bardzo chcesz być perfekcyjny?


Jak bardzo się staramy być doskonali, idealni, perfekcyjni w naszej codzienności? I po co? Po to, aby przypodobać się innym? Po to aby pokazać jacy to jesteśmy fajni? A nasza "fajność" w żaden sposób nie zależy od naszej doskonałości czy perfekcyjności. Naszą "fajnością" jest bycie naturalnym, autentycznym, szczerym i to przede wszystkim szczerym wobec siebie. "Fajnośc" to bycie sobą ze świadomością swoich niedoskonałości i "ułomności".

Nie dajemy sobie prawa do popełniania błędów. I tych większych i tych mniejszych. Musimy być doskonali, idealni, perfekcyjni w naszej codzienności. W oczach innych.

Jako dyslektyk (o czym przez lata nie wiedziałam) moja uwaga skupiała się na literówkach i błędach orograficznych (także dysortografia). Znałam zasady pisowni, jednak w codziennym zastosowaniu były czasami wręcz niemożliwe. Pracując zawodowo w moim biurku zawsze był słownik ortograficzny. Często w swoich tekstach zamieniałam słowa na inne, mając wątpliwość jak się je pisze. Można rzec, że spędziłam życie ze słownikiem.Obecnie są programy, które robią to za nas, jednak czasami się zdarza, że także dzisiaj sięgam do słownika, jednak już elektronicznego.

Pracując ze sobą i do tematu własnej dysleksji zmieniłam podejście. Nie muszę być w swojej pisowni doskonała. Nic się nie stanie, świat się nie zawali, jeżeli zrobię błąd w swojej wiadomości czy tekście. Kiedyś nie do pomyślenia, dzisiaj... no cóż, stało się i tyle. Mam prawo do blędów, a mam je tylko dlatego, że sama sobie je dałam.

A jak jest z Tobą?
Może mały teścik? Mały eksperyment?
Tak?
Dasz sobie prawo do błędów?
Tak?

To teraz, nie później, nie za chwilę, ale teraz (!) napisz do kogoś wiadomość mail-ową, na czacie czy sms-ową z popełnionym świadomie błędem ortograficznym, a najlepiej dwoma.
Aaaa! No właśnie! Już wszystko wiesz!
To teraz zrób to! Daj sobie prawo do błędów!
Pokonaj opór, pokonaj blokadę i odważ się świadomie popełnić błąd!
Daj sobie prawo do niedoskonałości!

Jesteś doskonały w swej niedoskonałości!!!

Maria Prosperita Niosąca Miłość
tutorka życia w Miłości, energoterapeutka, praktyk technik kwantowych
i życiowej teorii zmiany, twórczymi metod 9 kroków powrotu do siebie
mariaprosperita@gmail.com



Więcej o tym, jak możesz opuścić stare schematy i otworzyć się na przygodę jaką jest życie, przeczytasz w mojej książce, którą możesz kupić w przedsprzedaż, więcej informacji w linku Życie (nie) jest proste!












Brak komentarzy: