16 lipca 2018

Pomimo lęku


Jeszcze do niedawna chciałam pomóc każdej osobie, która zgłosiła się do mnie o pomoc. Jednak nie wszyscy chcą pomocy. Nie wszyscy mają ochotę coś zmienić. Jakże często słyszę "nie jestem gotowy". Nie jesteś, to nigdy nie będziesz, bo to zwykła ściema. Wiem, bo sama taka kiedyś byłam!

"Nie jestem gotowy" to cudowna wymówka przed nierobieniem, a działanie wymaga wysiłku. Często bywa tak, że pod naszymi tłumaczeniami kryje się strach i lęk przed nowym. I jeżeli masz zamiar czekać, aż strach cię opuści, to uwierz, że czekać tak możesz do samej śmierci.

Z jednej strony zadam ci proste pytanie, czy idąc do toalety także stwierdzasz, że nie jesteś gotowy? Spróbuj odłożyć tę czynność na później, dużo później... Nie? Wstajesz, idziesz i robisz to, co masz zrobić, bez analizowania i ściemniania? No właśnie.
Już słyszę, jak mówisz, że to inna sytuacja. Może sytuacja inna, ale schemat ten sam. Taki jak w przypadku pragnienia, głodu czy senności. Taki sam jak w przypadku zmian. Albo zaczniesz działać, albo będzie tak jak jest.

Z drugiej strony, częstą wymówką jest strach. Przypomnij sobie ile rzeczy zrobiłeś w swoim życiu pomimo strachu? Być może był to egzamin maturalny, na prawo jazdy. Może sprawdzenie się w nowej pracy? Bałeś się, ale zrobiłeś to pomimo lęku. I co? Było aż tak strasznie? Nie czekaj, aż strach minie, ale działaj pomimo lęku. Działanie to jedyny skuteczny sposób pozbycia się strachu.


Maria Prosper - praktyk samoświadomości
Pomagam w działaniu













Brak komentarzy: