30 września 2015

Doceniaj siebie.



Jakby obejrzeć ten film projekcji myśli i uczuć w zwolnionym tempie to może scenariusz okaże się banalny: Przechwalam się. Trochę nawet zmyślam, żeby być "duszą towarzystwa". Zabiegam o aprobatę, o to, by mnie ktoś zauważył, by mnie wspominano z ciekawymi etykietkami. Poświęcam się, by ludzie o mnie mówili: dobry człowiek, uczynna kobieta, wspaniały przyjaciel, zawsze można na niej polegać. W sumie to nawet daję się wykorzystywać, bo nie mam ochoty aż tak się poświęcać, lecz boję się co ludzie powiedzą. Potem już nie umiem odmawiać - ze strachu albo z głupiego nawyku. Wyręczam ludzi w dźwiganiu ich kłopotów albo nawet konsekwencji ich zachowań, by mnie docenili, pochwalili, zauważyli, by im udowodnić, że jestem lepsza od nich i od kogoś tam jeszcze... Nadstawiam piersi pod nos facetom, żeby mnie adorowali, a nie kobietę co siedzi obok i przypadkiem jest nawet atrakcyjna.
Panowie mają zapewne podobnie, przy czym zamiast piersi nadstawiają pewnie inne gadżety.

Doceniaj siebie znaczy odczuj, że masz wystarczająco wspaniale w środku, gdy jesteś całkowicie sam/a, bez tłumu wielbicieli i dręczycieli, bez fury, komóry i skóry, nagusieńki/a jak cię pan Bóg stworzył znaczy bez możliwości ukrywania uczuć i myśli. Doceniaj siebie znaczy usiądź na 2 godziny w samotności i odczuwaj, że jesteś wspaniały/a, bo nikt cię teraz nie widzi i nic nie robisz na pokaz.

"Doceniaj siebie" to ciekawe zjawisko, bo dzieje się codziennie i ukazuje szacunek dla naszej duszy. A że na ogół nie wiemy co to jest ta nasza dusza, może być zabawnie w czasie zapoznawania się z nowym zjawiskiem przyrody obecnym w nas i na zewnątrz nas również. Dusza się z nami oswaja, więc czasem jest dzika albo narwana. Czasem ucieka od nas przerażona, więc trzeba ją złapać za tęczowy ogon i czule acz stanowczo sprowadzić z powrotem do serca, które kocha i zachwyca się życiem w pełni siebie i w pełni wszechświata. A potem to już dzieje się różnie i rozmaicie: śpiewaj "duszoma", tańcz mnie sercem, dotykaj zmysłowym ciałem, zmyślaj pięknym umysłem, dostrzegaj piękno i zmiany w życzliwości i w każdej okoliczności, jestem miłością, Jednością i inne takie banały i podskoki


źródło: Szkoła Mistrzostwa Życia