03 maja 2015

Iluzja rzeczywistości.


Późne godziny wieczorne, dla niektórych być może już nocne, dzwoni telefon.
- Witaj.
- Witaj.
- Masz szczęście, bo często o tej porze mam już wyciszony telefon.
(...)

Ponad godzinę później.
- Kończąc, bo ty chciałaś iść spać...
- Nic takiego nie powiedziałam.
- Ale...
- Powiedziałam tylko, że "często o tej porze mam już wyciszony telefon".
(...)

Jakże często nasz umysł tworzy własne historie całkowicie zniekształcając obraz rzeczywistość?
Jakże często słuchamy go, idąc za jego głosem na manowce?
Jakże często pozwalamy naszemu umysłowi wyciągać pochopne wnioski na podstawie częściowych tylko informacji?
Nasz umysł jest mistrzem kreowania iluzji nieistniejącej rzeczywistości. Tworzy historie, których nie ma i te, których nigdy nie będzie.

Czy tak być musi? NIE. Wybór należy do nas. Do Ciebie. Do mnie.
Mamy wybór. Mamy wolną wolę.








Brak komentarzy: